2013年12月12日星期四

Ugut kemudian rogol



SHAH ALAM - Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal ditahan selepas disyaki merogol seorang wanita warga Indonesia di sebuah hotel bajet di sekitar Kajang, malam Selasa lalu.

Menurut sumber, sebelum penahanan tersebut dibuat kelmarin, anggota polis itu bersama seorang lagi rakannya dikatakan membuat pemeriksaan di rumah mangsa di Bandar Baru Bangi, di sini.

Ketika premis diserbu, selain mangsa terdapat tiga lagi rakannya, masing-masing seorang lelaki dan dua wanita yang turut tinggal di premis tersebut.

Menurutnya, ketika pemeriksaan, difahamkan hanya rakan lelaki mangsa mempunyai dokumen pengenalan diri yang sah, manakala mangsa dan dua rakan wanitanya gagal mengemukakan dokumen yang diminta.

"Disebabkan itu, anggota terbabit menahan mangsa dan dua rakannya, sebelum membawa mereka ke balai polis berdekatan.

"Anggota polis berusia 27 tahun itu kemudiannya membawa mangsa ke sebuah hotel bajet dan mengugut mangsa untuk mengadakan hubungan seks dengannya jika mahu dibebaskan," katanya.

Sumber berkenaan berkata, mangsa berusia 29 tahun itu menolak beberapa kali, namun setelah dipaksa dan diugut akan dipenjarakan, dia terpaksa menuruti kemahuan suspek.

Beliau berkata, selepas kejadian, anggota terbabit menghantar mangsa pulang ke rumah, sebelum mangsa membuat laporan di Ampang kelmarin.

"Anggota itu yang sudah berkahwin dan mempunyai dua cahaya mata, kemudiannya ditahan sebaik polis menerima laporan pada hari yang sama.Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol," katanya.

Menurut sumber, anggota polis berkenaan sudah berkhidmat bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) sejak 2006.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab ketika dihubungi semalam, enggan mengulas lanjut.

"Semuanya dalam siasatan," katanya.

没有评论:

发表评论